loading...
هنرهای رزمی
atta بازدید : 81 نظرات (0)

 

اگر در بازی های المپیک باستان در یونان قدیم، قهرمانان و پهلوانان تنها در چند نمایش ورزشی متناسب با شرایط آن دوران به میدان رقابت می​رفتند و در نهایت با شاخه زیتونی مورد تقدیر قرار می​گرفتند این روزها شمار بازی​ها و رشته​های ورزشی در جوامع بشری مدرن احتمالا از تعداد کشورها هم بیش تر است.

atta بازدید : 77 نظرات (0)

مصرف برخی دارو ها تحت عنوان دوپینگ (Doping) در ورزش رایج شده است . این مواد به جهت افزایش كارآیی، تغییر در اندازه های بدنی یا درمان بیماری و جراحات مورد مصرف قرار می گیرند. سازمانهای ورزشی از جمله كمیته بین المللی المپیك برای كنترل و محدود كردن مصرف این مواد در ورزش قوانینی را به اجرا گذاشته اند.

atta بازدید : 107 نظرات (0)

قوانین در کو دو پیروزی و یا شکست حریف را بر اساس هرگونه حمله مستقیم با استفاده از "ضربه دست, ضربه پا , ضربه با آرنج , ضربه با سر , پرتاب حریف و غیره" می داند. محافظ صورت (کلاه امنیتی) می بایست که پوشیده شده باشد و تکنیکها با دست و پای خالی می بایست اجرا شوند. (امکان دارد دستکش های مخصوص که توسط کمیته مسابقات توزیع می گردد در جریان مسابقات استفاده گردد) همینطور تکنیکهای روی زمین مانند خفه کردن حریف "شیمه" و یا قفل های خلاف مفصل کاملا آزاد می باشند.

atta بازدید : 85 نظرات (0)

۱- اغلب مکمل‌هایی که تاریخ انقضای آن‌ها با جوهر قرمز چاپ شده احتمال تقلبی بودن بیشتری دارند .

2- پودرمکمل ها باید یکدست و یکرنگ باشد .(البته برخی مکمل‌های اصل دارای دانه‌های رنگی هستند مثلا یک پودر شکلاتی دارای دانه‌های سفید رنگ هم هست.)

atta بازدید : 93 نظرات (0)
 

▪ آقای دکتر! آیا این حرف از نظر شما درست است که هر فردی در هر سن و سال و شرایطی که باشد، می تواند ورزش کند؟

ـ بله؛ اما این را هم باید اضافه کنم که هر فردی بسته به شرایط خودش، باید برنامه ورزشی مناسبی دریافت کند.

atta بازدید : 71 نظرات (0)

 تایگر وودز، قهرمان گلف جهان

 گلْف یکی از بازیهای فضای آزاد است که در آن بازیکنان بطور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ کوچکی را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: “گلف پرتاب یک توپ از نقطه آغاز بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قوانین مشخصی صورت گرفته باشد.”

atta بازدید : 65 نظرات (0)

– تخته خیز ۲۲/۱ متر طول ۲۰ سانتی متر پهنا و ۱۰سانتی متر ضخامت دارد و هم سطح زمین قرار می گیرد.

– زمانی که تعداد شرکت کنندگان از ۸ نفر تجاوز کند ، هر یک از آنه سه بار پریده و به ۸نفری که بهترین پرش را انجام داده اند اجازه سه پرش دیگر داده می شود و هرگاه تعداد شرکت کننده ها ۸نفر یا کمتر باشد به شرکت کننده ۶ بار اجازه پرش داده می شود.

atta بازدید : 229 نظرات (0)

 

شما دارت را یک ورزش به حساب می آورید؟ علاوه بر آن، فکر می کنید این بازی سرگرم کننده هیچ ارزش فکری ای داشته باشد؟ می توانید قبول کنید دارت بازی به کودکان کمک می کند در بزرگسالی مشاغل بهتری را تصاحب می کنند؟

atta بازدید : 81 نظرات (0)

گویند که ژرف روی و غواصی که در جنوب ایران آن را صیف و صیافی می نامند به قرن ها قبل از میلاد برمی گردد. در دوران خشایارشاه، ایرانیان از غواصان برای بیرون کشیدن صندوقچه های طلا و جواهرات کشتیهای غرق شده استفاده مینموده اند.

atta بازدید : 81 نظرات (0)

توانایی دقیق تر کردن و حفظ کردن تمرکز یک مهارت ورزشی سخت می باشد ، به خصوص در یک فعالیتی مثل صعود کردن، در جای که عناصر خطر یک تاثیر مداوم روی منحرف کردن تمرکز از کار درحال انجام دارند.

atta بازدید : 99 نظرات (0)

روش طبقه بندی دیتابیسی (Database Ranking System):

▪ روش رتبه بندی برمبنای داده های ریاضی.

روش طبقه بندی دیتابیسی مبارزان، روشی است که به منظور رتبه بندی مبارزان (فایترها) بر طبق یک ملاک و معیار خاص، ایجاد شده است. این معیار هم چون سایر معیارها و ضوابط، ذهنی و غیرعینی بوده و قابلیت پیشرفت و میزان سازی دقیق تر را دارد.

atta بازدید : 91 نظرات (0)

۱. همیشه دفترچه تمرینی را همراه داشته باشید.

۲. وزن بدن خود را دائماًکنترل نمائید، اما این را بدانید که افزایش یا کاهش وزن ناگهانی نخواهد بود.

۳. با تنظیم یک رژیم غذایی مناسب، از چربی بدن برای افزایش تودة عضلانی استفاده نمائید.

atta بازدید : 545 نظرات (0)

همه افراد نسبت به مزایای ورزش آگاه اند ولی متاسفانه در صد بالایی از افراد در طی روز تحرک زیادی ندارند. در سال های اخیر و با رشد فناوری در کشور، زمینه کم تحرکی بیشتر افراد در کشور فراهم شده است...

بیش از ۸۰ درصد ایرانیان عضو باشگاه های ورزشی نیستند و امکانات ورزشی فضای باز شرایطی را برای این افراد ایجاد می کند که بتوانند در فضای باز و بدون هیچ هزینه ای ورزش کنند.

atta بازدید : 73 نظرات (0)

هنگامی که شیرجه رو تکنیکهای صحیح فشار تخته به سمت پایین و جدا شدن و پرشهای به سمت جلو و پشت را آموخت , بایستی زمان قابل توجهی را جهت تمرین پرشهای رو به آب و پشت به آب جهت افزایش ارتفاع و تعادل صرف نماید. سپس شیرجه رو در ابتدا باید چهار شیرجة پایه و اساسی در چهار جهت (رو به آب , فشار به طرف داخل , پشت به آب و معکوس) را با حالت جمع آموزش ببیند و بعد از آن این چهار شیرجه را به صورت زاویه و باز یاد خواهد گرفت.

atta بازدید : 89 نظرات (0)

هر چه شانه ها انعطاف بیشتری داشته باشند به دستها اجازه می دهند که مسیر دایره ای بزرگ تری را به ایجاد کنند اگر در حرکت های پشت به آب , وقتی که دستها در بالای سر قرار دارند , کتف ها سفت باشد یا انعطاف لازم را نداشته باشند , قبل از اینکه حرکت دستها به سمت پشت شروع شود به سمت پهلوها می روند.

atta بازدید : 119 نظرات (0)

اکثریت مردم اگر گرایشی به فوتبال یا بسکتبال نداشته باشند، برای ورزش کردن به سمت دستگاه های پیاده روی می روند. از آنجا که این دستگاه ها معمولاً در هر باشگاه ورزشی وجود دارد، برای آنها که می خواهند ورزش کنند راحت ترین راه به نظر می آاید. اما، اگر یك سری به استخر محلتان بزنید، در آنجا با ورزشی کاملاً متفاوت با سایر ورزش ها آشنا خواهید شد.

atta بازدید : 89 نظرات (0)

كار در روزها و هفته های تمرین را می توان نوع مثبت تحمل فشار به حساب آورد زیرا تمرین توانائی های بدن در تولید انرژی و تحمل فشار جسمانی در اجرای شیرجه را افزایش می دهد. تغییرات عمده جسمانی در شیرجه روهای مبتدی در ۱۲ تا ۲۰ هفته نخست تمرین روی می دهد.

تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1102
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 676
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 5,822
  • بازدید سال : 29,837
  • بازدید کلی : 291,664