loading...
هنرهای رزمی
atta بازدید : 91 نظرات (1)

 

حس ششم

بعضی از هنرمندان رزمی به درجه ای از آگاهی می رسند که حاکی از حس ششم است در این مرحله هنرمند به طور کامل با محیط در هم می آمیزد این مرحله آرمان هر شخص تمرین کننده ذن است این حس در فرد آرامش و بی قیدی نسبت به محیط ایجاد می کند و حتی این حالات در موقعیتهای تهدید کننده وقتی که واکنش هایی از قبیل ترس و یا خشم پاسخ های طبیعی به نظر می آیند نیز کاملا مشهود است.

atta بازدید : 222 نظرات (0)

«جرج دیلمن» استاد بزرگ هنر های رزمی نظر جالبی در مورد جیت كان دو دارد : هنر بروس لی ، هنر بروس لی بود و با بروس لی مرد . منظورم این است ، كه اگر او امروز راه بهتری می یافت بعضی چیزها را عوض می كرد . اگر شما راه بهتری برای اجرای مشت و لگد داشتید ، او آن را امتحان می كرد و اگر واقعا بهتر بود آنرا بكار می گرفت .» این است مفهوم جیت كان دو واقعی

atta بازدید : 127 نظرات (0)

مقدمه:

مبارزه و جنجال با دشمنان تاریخی به قدمت بشر دارد ،حتی قدیمی ترین

آثار به دست آمده از انسانهای اولیه نشان دهنده ابزاری برای مبارزه و مقابله با مهاجمین یا دشمنان است (( حیوانات درنده یا سایر انسانها)) و اصولا نیاز حفظ جان ایجاب می کند که در ابتدایی ترین شکل حیات روشهایی......

atta بازدید : 78 نظرات (0)

هنوز هم خیلی از خانواده های ایرانی رشته های رزمی را رشته هایی خشن می دانند و چندان تمایلی به فعالیت فرزندانشان در این رشته ها ندارند، خصوصا وقتی صحبت از بچه های کم سن سال باشد. اما از طرفی، درخشش تعدادی از رزمی کاران کشورمان در المپیک و میادین بین المللی، بسیاری از والدین را وسوسه کرده است تا فرزندانشان را از سنین پایین به کلاس های رزمی بفرستند. مشاهده بچه های پنج- شش ساله که لباس رزمی به تن، ...

atta بازدید : 97 نظرات (0)

 

با نام و یاد خدا

براستی عوامل موفقیت در یك مبارزه رزمی چیست؟ آیا كسی كه ضربات پای پرقدرت و سریعی داشته باشد؟ یا كسی كه بتواند به حریفش ضربات سنگین دست بزند؟ یا فردی كه قادر باشد فنون قفلی و پرتابی را به خوبی اجرا نماید؟ نگارنده كه خود چند سالی است مشغول فراگیری و تمرین هنرهای رزمی می باشد، سعی كرده عوامل موفقیت یك رزمی كار را به اختصار بیان كند.

اصولاً در پیروزی یك نبرد رزمی عوامل بسیاری دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل دیگر بسیار مهمترند كه در پی می آید:

atta بازدید : 135 نظرات (0)

با تأکید امروزی بر لاغر شدن تا حد امکان،بسیاری ازورزشکاران به طور مستمر برای کاهش وزن تلاش میکنند با این حال کاهش وزن همیشه عاملیبرای بهبود کارآیی ورزشی نیست.در واقع بسیاری از متخصصین تغذیه ورزشی معتقدند که بهوزن بدن بیش از تأثیر واقعی آن بر کارآیی ورزشکاران اهمیت داده شده است.ورزشکارانمعمولاً در پی کاهش وزن بدن به یکی از سه دلیل زیر هستند:

حضور در ورزشهایزیبا(مثل ژیمناستیک،شیرجه،اسکیت

atta بازدید : 110 نظرات (0)

 

مفاهیم ذن در هنرهای رزمی

هنرهای رزمی کمابیش با مفاهیم ذن نسبت دارند، چه ورزش ‎های نرم و چه ورزش ‎های سخت. تا کنون صدها کتاب در مورد ذن نوشته شده است ولی تعداد کمتری از آنها به اهمیت ذن در هنرهای رزمی پرداخته‌اند. این در حالی است که هنرهای رزمی در ظریف ‎ ترین شکل خود بیش از رقابت جسمی بین دو حریف، یعنی وسیله‎ای برای تحمیل قدرت اراده فرد بر حریف یا وارد آوردن ضربه فیزیکی بر او می‌باشد.

atta بازدید : 130 نظرات (0)

آی كی دو گی(Aikido gi)

ای كی دو گی (Aikido gi)یك نام رسمی برای لباس متحد الشكلی است كه در تمرینات آی كی دو توسط هنرجویان پوشیده می شود. اغلب هنرجویان به اختصار با آن "گی" و یا "دوگی" (dogi or gi) می گویند . به جز موارد كم شمار آنهم براساس مصوبات محلی ‘ اكثر آی كی دو كاران در هنگام تمرین :آی كی دو گی" كه از كتان سفید است می پوشند. عملاً ار آنجاییكه حالت آموزش آی كی دو بین كاراته و جودو است ‘ هنرجویان به دلخواه خود می توانند لباس

atta بازدید : 201 نظرات (0)

فلسفه كاراته وپیدایش آن

قبل از اینکه کاراته وارد اوکیناوا شود هنرهای رزمی در چین به روشهای مختلف تمرین داده میشد / در بعضی نقاط با روشی آهسته و در عین حال محکم و قوی و در نقاطی دیگر با تکیه بر سرعت عمل و یا در بعضی نواحی فقط با پا کار می کردنند و ریشه همه آنها به معبد شائولین بر میگردد که بنیانگذار آن همان { داروماته یشی } بود.

atta بازدید : 128 نظرات (0)

نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر شمشیرزنی ژاپن(سامورایی)

ایی . آی . دو یا مكتبی برای كنترل جسم، روح و ذهن

هنرشمشیرزنی در سراسر ژاپن، تاریخی كهن و بسیار طولانی دارد، مبدا اصلی آن برای محققان هنوز آشكار نیست. بر اساس تحقیقات باستان شناسی و آثار كشف شده حدس زده می شود سابقه آن به دوره « یاماتو جیدای » ( در قبل از میلاد مسیح) برگردد.

atta بازدید : 95 نظرات (0)

در سالن تمرین مركزی در توكیو مقررات تمرین زیر برای مشاهده و آگاهی همه نصب شده است:

1) یك ضربة غیر منتظره در آی كی دو می‌تواند یك حریف را بكشد. در تمرین، از مربی خود اطاعت كنیدو تمرین را فرصتی برای زورآزمایی بی‌مورد نكنید.

atta بازدید : 72 نظرات (0)

 

حرکاتی که عضلات شما را نیرومند می‌ کنند، ورزش‌های قدرتی‌اند که در عین حال، بر اساس نوع و روش انجام دادن، به استقامت و انقباض پایه و قدرت عضله کمک می ‌کنند.

به عبارتی، در صورتی که تعداد دفعات تمرین قدرت عضلانی بیشتر و وزن بار یا مقاومت یا وزنه کمتر باشد، استقامت و برعکس آن قدرت افزایش می‌ یابد.

atta بازدید : 78 نظرات (0)

جوجیتسوی برزیلی یکی از هنرهای رزمی است که بر دفاع شخصی بویژه مبارزه بر روی زمین تاکید دارد. این رشته از هنرهای رزمی ژاپن بویژه رشته " کودوکان جودو" مشتق شده که این رشته نیز خود از رشته "جوجیتسوی ژاپنی" اشتقاق یافته است. جوجیتسوی برزیلی نه تنها یک سیستم مبارزاتی بلکه یک روش برای ایجاد شرایط جسمی مناسب و یک شیوه زندگی کردن است.

atta بازدید : 74 نظرات (0)

امروزه مردم آنقدر درگیر جنبه ی کلاس و زیبایی یک ورزش هستند که فراموش میکنند که چقدر ورزش می تواند به آنها برای پیشگیری از بروز آسیب و جراحت کمک کند. با بالا رفتن سن، احتمال آسیب دیدگی حین ورزش نیز بالاتر می رود.

atta بازدید : 95 نظرات (0)

تمرین اگر قرار بود کار ساده ای باشد، دیگر تمرین نمی شد،امـا ایـن هـم دلـیل نمی شود که دست از آن بکشید. در این مـقـاله قصد داریم به شما آمـوزش دهیم که چطور به علامت هـای تـوقف ذهنـتـان اعتـنـا نکرده و از آنها عبور کنید و برنامه های ورزشیتان را با پشتکار هرچه تمام تر ادامه دهید.همه ما برای کنار گذاشتن ورزش دلایلی برای خودمان داریم،ایـن دلایـل مـی تــواند زیاد بودن حجم کاری باشد، یا بد بودن هـوا یـا دلایـل بــی ارزش دیگری از این قبیل... اما اصلی ترین دلـیل ما نشانه هایی است کـه

atta بازدید : 75 نظرات (0)

از قدیم گفته اند، عقل سالم در بدن سالم است. در طول زمانها، ورزش و بدنسازی یکی از مهمترین دغدغه های بشر بوده است. روش ها و برنامه های مختلف بدنسازی برای انواع ورزش ها طراحی شده است. راه و روش های مختلفی برای قوی تر کردن و شکل دادن به عضلات و ماهیچه های بدن وجود دارد.

atta بازدید : 64 نظرات (0)

مشکلاتی که افراد در باشگاه ها مرتکب می شوند، داشتن فرم و قالب نادرست است. این مسئله مانع گرفتن نتیجه می شود و شما را در خطر آسیب های جدی قرار خواهد داد که مهمترین آنها مشکلات پشت و کمر است. از آنجا که هفته ها طول می کشد تا این آسیب ها درمان شوند، معمولاً مشکل ساز می شوند و اگر به خوبی تحت مراقبت قرار نگیرند، ممکن است تا آخر عمر برایتان مسئله ایجاد کنند. ورزش کردن با فرم مناسب و صحیح از جمله مهمترین نکاتی است که باید همیشه از آن آگاه باشید.

atta بازدید : 99 نظرات (0)

زمانیکه از پرورش اندام و تقویت ماهیچه ها سخن به میان می آید، معمولاً اولین چیزی که به ذهن می رسد، دمبل و هالتر می باشد، اما حقیقت اینجاست که بدون استفاده از وزنه نیز می توان عضله آورد. چیزی که مهم است این است که فرد بداند برای عضله آوردن باید ماهیچه های آن قسمتی که قصد دارد پرورش دهد را تحریک و بر روی آنها کار کند. حال این کار را هم با استفاده از وزنه و هم بدون استفاده از آن می توان انجام داد.

atta بازدید : 131 نظرات (0)

با اینکه کم کردن وزن یک فرمول اسرارآمیز دارد (به همین سادگی: باید بیشتر از مقداری که کالری مصرف می‌کنید، کالری بسوزانید)، اما روش‌های هوشمندانه‌تر و سریعتری هم برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد. 6 ورزش زیر، کارآمدترین تمرینات ورزشی برای کالری‌سوزی و لاغری شناخته شده‌اند. یکی از این ورزش‌ها یا ترکیبی از چند مورد را به طور منظم انجام دهید و خودتان شاهد پایین آمدن سریع وزنتان باشید.

atta بازدید : 78 نظرات (0)

 

یك فرد زمانی دارای سلامت روان است كه با شناخت و حفظ ویژگیهای شخصیتی، خود را با محیط تطبیق دهد. شناخت خود مجموعه ادراكات، ارزشها، افكار و عواطف را تشكیل می دهد كه سبب آگاهی فرد از موجودیت خود می شود. بدین معنی او می فهمد كیست و چیست.

atta بازدید : 97 نظرات (0)

1- عضلات را برای نشان دادن بهتر رشد هماهنگ میکند و متابولیسم را افزایش میدهد ، که این هم باعث افزایش کالری سوزی در طی روز می گردد . شما همواره هنگام خواب سوخت و ساز بیشتری دارید.

2- سیر نزولی متابولیسم بدن شما را که حدود 30 سالگی شروع خواهد شد ، معکوس می نماید.

3- به شما نیرو داده و توان شما را افزایش میدهد.

4- ایجاد تاثیرات مثبت روی عضلات ، تقریباً روی تمام 650 عضله.

......

atta بازدید : 57 نظرات (0)

 

 

شنا برای همه افراد به ویژه کسانی که محدودیت های جسمانی داشته و قادر به انجام سایر ورزش ها نمی باشند، مفید است.

شنا ورزشی است که در آن تمام عضلات بدن به کار گرفته شده و برای بیماران رماتیسمی، و کسانیکه اضافه وزن دارند، مناسب میباشد.

atta بازدید : 82 نظرات (0)
 

اگر ورزش کردن در نظرتان شکنجه و عذاب است، چیزی به خودتان بدهید که به شما انگیزه بدهد بتوانید تمریناتتان را کامل انجام دهید.

 اگر ۴ روز در هفته تمرین می کنید، اگر از عملکرد خود راضی بودید به خودتان جایزه بدهید. این جایزه می تواند یک روز باشگاه نرفتن، خریدن یک شلوار جین نو، و ... باشد. خودتان را خوشحال کنید چون لیاقتش را دارید.

atta بازدید : 85 نظرات (0)

در مسابقاتی كه داور تعیین می‏گردد و رأی او حكم نهائی است، اما هنگامی كه سرداور منسوب می‏گردد، در صورتی كه داور در موارد مربوط به تنیس «قوانین» اتخاز تصمیم نماید، جهت رسیدگی مجدد می‏توان موارد مورد اختلاف را به سرداور، حكم نهائی خواهد بود......

atta بازدید : 93 نظرات (0)

 

بازیكنی امتیاز از دست میدهد كه:

الف) قبل از اینكه توپ دو بار به زمین بخورد قادر به برگرداندن بدون واسطه توپ از روی تور نشود (مگر طبق ماده 24 الف یا ج )

ب) بازیكن توپ را به صورتی برگرداند كه به زمین یكی از اجزاء ثابت زمین و یا هر چیز دیگر خارج از محدود خطوط در برگیرنده زمین حریف برخورد كند (بجز موارد ذكر شده در ماده 24 الف یا ج).

atta بازدید : 107 نظرات (0)

این روزها تجارت كثیفی در برخی باشگاه های بدنسازی رواج پیدا كرده كه متاسفانه ورزشكاران را به سمتی سوق می دهد كه برای داشتن بدنی ورزیده حاضر هستند هر تركیبی را با عنوان آمپول های تقویتی و افزایش دهنده حجم عضلات استفاده كنند بی آن كه از عواقب این نوع تركیبات باخبر باشند.

تعداد صفحات : 37

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1102
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 79
  • بازدید امروز : 666
  • باردید دیروز : 651
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 4,211
  • بازدید ماه : 5,804
  • بازدید سال : 29,819
  • بازدید کلی : 291,646